fbpx

Inbound Marketing

Inbound Marketing is een effectieve marketingstrategie voor de lange termijn. Inbound Marketing zorgt ervoor dat de juiste mensen op het juiste moment worden aangesproken, waardoor de leads die je binnenhaalt relevanter zijn en sneller omgezet worden naar klanten. Weten hoe je dit doet? Vraag gratis consult aan! 

Vraag consult aan!

Waarom Inbound Marketing?

Bij Inbound Marketing draait het echt om waarde creëren voor de juiste personen op het juiste moment.  

Inbound Marketing betekent: het efficiënt en strategisch inzetten van content wat ervoor zorgt dat bezoekers uit zichzelf naar jou toe komen. 

In ons ebook: ‘Wat is een Inbound Marketing strategie’ leggen we je uit wat Inbound Marketing precies en welke tools en middelen je nodig hebt voor het opzetten van een Inbound strategie. 

Download hem helemaal gratis! 

Inbound Marketing ebook

Eerst was er: Outbound Marketing

Outbound Marketing is een traditionele manier van marketing. Bij Outbound Marketing koop je aandacht. Bij Outbound kan je denken aan: tv of radio commercials of dure advertenties in kranten en tijdschriften. Het is een dure marketing methode en levert niet altijd de hoeveelheid aandacht die je zou willen.

Nu is er: Inbound Marketing

Waar Outbound Marketing een pull-methode is, is Inbound een push-methode. Oftewel:

  • Klanten vinden jou 
  • Interacties worden betekenisvoller 
  • Er wordt waarde gecreëerd voor bezoekers met content

Omdat je met Inbound Marketing specifiek content genereert voor de personen die geïnteresseerd zijn kost het je minder geld en levert het meer op. Nog meer weten over Inbound Marketing? Download ons ebook!

Buyer persona & buyers journey

Een buyer persona & een buyers journey helpen je om inzicht te krijgen in je doelgroep en je ideale klant. Dit is zeer belangrijk om te weten, want anders weet je niet voor wie je content moet genereren en op welke kanalen je deze content moet publiceren.

Attract, convert, close & delight

Nadat er een duidelijk beeld is over wie de doelgroep is, waar deze zich bevindt en hoe deze het beste bereikt kan worden is het tijd om aan de slag te gaan met de rest van de strategie. 

De vier bovenstaande stappen zijn de verschillende fases van een Inbound Marketing strategie. Binnen deze fases zijn er verschillende tools en middelen nodig om de strategie te laten werken.

Gerelateerde blogs

SEO Trends 2019

De opkomst van virtuele assistenten zoals Google Assistant maakt zoekopdrachten uitvoeren een stuk makkelijker. Niet alleen veranderen geschreven zoekopdrachten in…

Lees meer

Mobile first

Wat betekent dat? Jarenlang maakten bijna alle websitebezoekers gebruik van een vaste computer. Sinds de opkomst van smartphones is dit aantal geleidelijk steeds meer afgenomen…

Lees meer

Contact

Connect

Wil je meer weten over ons, onze diensten of heb je een andere vraag? Neem dan contact op met ons via de onderstaande gegevens of stuur ons een bericht met het contact formulier.

Boerhaavelaan 40, 2713 HX Zoetermeer

+31 85 105 2727

hello@mad-media.nl

WordPress Image Lightbox Plugin