Inbound
Sales

Wij zetten meer leads om in sales dankzij deze verbeterde verkoopstrategie. Meer weten over een Inbound Sales strategie? Vraag dan een gratis consult aan!

Ik wil een gratis consult!

Inbound Sales

Ik wil een gratis consult!

Van leads naar sales

Steeds meer mensen verliezen het vertrouwen in sales, omdat veel sales medewerkers zich niet aanpassen aan de moderne tijd. 

Inbound Sales is salesstrategie die kwalitatieve leads aantrekt en de juiste klanten binnenhaalt. Het grootste verschil tussen traditionele sales en Inbound Sales is dat Inbound veel meer draait om waarde creëren, dienen als een gids en de controle overlaat aan de koper. Bij traditionele sales wordt er gedaan aan cold calling, het pushen van een product en een verkoopproces waarbij de sales medewerker als het ware ‘in control’ is.

 

 

The Buyer journey

Bij Inbound Sales is de Buyer Journey een belangrijk onderdeel van de strategie. In de Buyer Journey kijk je daar de drie fases: Awareness, Consideration & Decision. Als sales medewerker wil je dat jij in al deze fases waarde kan bieden voor je klant. 

In de Awareness fase beseffen mensen zich dat ze een probleem hebben, maar zijn ze nog niet op zoek naar jouw oplossing. Het is dus belangrijk dat je je realiseert hoe jouw klanten zich gedragen in deze fase en je niet je product of service gaat pushen. 

Consideration fase: Hier draait het voornamelijk om de oplossingen die klanten onderzoeken. Hoe komen ze aan informatie? Hoe leggen ze voor- en nadelen tegenover elkaar en hoe bepalen ze eigenlijk welke oplossing voor hen juist is? 

Decision fase: In deze fase heeft de koper al bepaald wat voor soort oplossing hij zoekt. In deze fase zijn de volgende vragen belangrijk om jezelf te stellen als sales medewerker: Welke criteria gebruiken kopers om het beschikbare aanbod te evalueren? Of: Willen kopers jouw aanbod eerst testen voordat ze een keuze maken?

Door inzicht te krijgen in het aankoopproces van jouw klanten leer je hoe en wanneer je deze klanten moet benaderen.

”Buyers don’t want to be prospected, demo’d or closed in your sales process. They want to be educated, supported & guided through their buying process.” – HubSpot

De vier stappen van het Inbound Sales proces

In het Inbound Sales proces zijn er vier stappen die worden doorlopen bij het binnenhalen van klanten. Deze stappen zijn:

Identify

In deze fase is het doel om uit alle mogelijke prospects de juiste leads te identificeren. Dit doe je door eerst te bepalen wie jouw ideale klant is.

Instead of focusing on when the prospect will buy, focus on when the prospect must achieve their goal.– HubSpot

Explore

In de explore fase ga je zoveel mogelijk onderzoeken over jouw koper. Hier kijk je bijvoorbeeld naar de plannen, uitdagingen, tijdlijn en budget van jouw prospects. Oftewel: je maakt een kader, waarin je onderzoek doet. Het maken van een kader helpt je begrijpen wat belangrijk is voor jouw klanten, hoe je effectief kan communiceren en hoe je waardevol kunt adviseren.

Connect

Inbound is een filosofie wat door elk sales team toe te passen is. De Inbound filosofie moedigt bedrijven aan om menselijk, behulpzaam en holistisch te zijn.

Met menselijk wordt bedoeld: een empatisch vermogen en een persoonlijke aanpak. Behulpzaam: klanten inzicht geven, hulp en begeleiding geven in het aankoopproces.

En met Holistisch wordt bedoeld: hetzelfde niveau van menselijke, behulpzame service bieden aan mensen in elke fase van de levenscyclus. Als Inbound Sales medewerker moet je op een veel persoonlijkere manier connectie maken met jouw klanten.

Advise

Wanneer je alle bovenstaande stappen hebt doorlopen is het tijd om advies uit te brengen en hiermee de deal te sluiten. Een belangrijk onderdeel hierin is je sales presentatie en dat deze gepersonaliseerd is. Vergeet niet: je wilt jouw klant helpen met een passend advies.

Gerelateerde blogs

SEO Trends 2019

De opkomst van virtuele assistenten zoals Google Assistant maakt zoekopdrachten uitvoeren een stuk makkelijker. Niet alleen veranderen geschreven zoekopdrachten in…

Lees meer

Mobile first

Wat betekent dat? Jarenlang maakten bijna alle websitebezoekers gebruik van een vaste computer. Sinds de opkomst van smartphones is dit aantal geleidelijk steeds meer afgenomen…

Lees meer

Contact

Connect

Wil je meer weten over ons, onze diensten of heb je een andere vraag? Neem dan contact op met ons via de onderstaande gegevens of stuur ons een bericht met het contact formulier.

Connect

Contact

Wil je meer weten over ons, onze diensten of heb je een andere vraag? Neem dan contact op met ons via de onderstaande gegevens of stuur ons een bericht met het contact formulier.

WordPress Image Lightbox Plugin