Markting

Automation

Marketing automation zorgt ervoor dat je jouw (online) marketingdoelen sneller behaald. Werk efficiënter en wees relevanter door emailmarketing, social media en workflows.

Ik wil een gratis consult!

Markting

Automation

Marketing automation zorgt ervoor dat je jouw (online) marketingdoelen sneller behaald. Werk efficiënter en wees relevanter door emailmarketing, social media en workflows.

Ik wil een gratis consult!

Meer leads door marketing automation

Wat is marketing automation?

Wanneer we over marketing automation spreken hebben we het over software die het mogelijk maakt om online marketingacties te automatiseren. Social media, emailmarketing en andere online marketingacties kunnen efficiënt worden geautomatiseerd, waardoor het handmatig uitvoeren van deze taken overbodig wordt. Dit scheelt veel tijd zorgt ervoor dat je als marketeer efficiënter kunt werken.

Waarom marketing automation?

Wanneer marketing automation goed is ingesteld is dit een geweldige methode om producten en diensten te verkopen online, prospects blijven voeden met relevante en gepersonaliseerde content. Dit type marketing automatisering genereert doorgaans nieuwe inkomsten voor bedrijven en biedt een uitstekend rendement op de vereiste investering. Omdat marketing automation eigenlijk een droom is van elke (online) marketeer gaan marketeers massaal op zoek naar software om deze automation op te kunnen zetten. Er worden veel tools gezocht die kunnen helpen het aantal website bezoekers te verhogen en nieuwe leads te genereren, maar er wordt vergeten dat lead nurturing ook een heel belangrijk onderdeel is van deze automatisering.

Marketeers kopen lijsten met emailadressen om deze contacten te benaderen in plaats van het genereren van inkomende leads. Hoewel het een snelle oplossing lijkt, is het geen oplossing voor de lange termijn en het vormt ook niet de basis voor een gezondere, langere relatie met toekomstige klanten. Natuurlijk lijkt het een goede, snelle oplossing, maar het maakt je niet klaar voor toekomstig succes op lange termijn.

Vraag nu jouw HubSpot demo aan

Hubspot demo

Vraag nu jouw HubSpot demo aan

Hubspot demo

De onderdelen van marketing automation

Algemeen

Wanneer je marketing automation gaat toepassen is het belangrijk dat je voor verschillende manieren kiest om jouw boodschap / content te automatiseren. Hierbij is het belangrijk dat je kiest welk kanaal je inzet op het juiste moment. Verschillende vormen van marketing automation:

Emailmarketing

Emailmarketing is een bekende manier van geautomatiseerde marketing, alhoewel het nog vaak handmatig en efficiënt wordt gedaan. Wanneer je gebruik maakt van formulieren kun je automatische email lijsten genereren en deze subscribers automatisch op de hoogte houden van (nieuwe) publicaties.

Social media

Ook social media is een onderdeel wat je kunt automatiseren. Door middel van marketing automation kun je posts inplannen en klaarzetten, zodat deze op het juiste moment worden gepubliceerd aan de juiste personen.

Marketing automation software

Bij marketing automation software kun je denken aan programma’s zoals Hootsuite of MailChimp bijvoorbeeld. Maar er bestaan ook volledige systemen waarin je je gehele marketingstrategie kunt uitwerken en automatiseren. Een voorbeeld hiervan is HubSpot.

Workflows

Wanneer je gebruik maakt van een volledig systeem voor marketing automation kun je gebruik maken van workflows. Dit is eigenlijk een soort geautomatiseerd stappenplan die bezoekers automatisch meeneemt in een funnel.

 

Gerelateerde blogs

SEO Trends 2019

De opkomst van virtuele assistenten zoals Google Assistant maakt zoekopdrachten uitvoeren een stuk makkelijker. Niet alleen veranderen geschreven zoekopdrachten in…

Lees meer

Mobile first

Wat betekent dat? Jarenlang maakten bijna alle websitebezoekers gebruik van een vaste computer. Sinds de opkomst van smartphones is dit aantal geleidelijk steeds meer afgenomen…

Lees meer
WordPress Image Lightbox Plugin