Google bevestigt advertenties in de Local Pack

Potentiële groeimarkt voor lokale adverteerders.

In juni 2016 tijdens het SMX Advanced Local Workshop heeft Google bevestigd dat er advertenties zullen verschijnen in de Local Pack.

De timing en precieze plaatsing/uitvoering hiervan zal nog nader worden bepaald.

Tijdens deze pre conferentie Workshop heeft Google´s Global Product Manager voor Lokale advertertenties, Ali Turhan, de mogelijkheden voor een nieuwe Adwords functie besproken. In de foto van Google Maps hieronder zien we al hoe deze vorm begint te krijgen. De eerste 2 met groene pijltjes aangemerkte bedrijven zijn advertenties.

Jouw bedrijf bovenaan dankzij Google Adwords

De toevoeging van deze functionaliteit aan Adwords in het lokale resultaat betekent dat leveranciers en dienstverleners de mogelijkheid zullen krijgen om te worden gepresenteerd in de lokale 3-pack. (Dit betekent ook dat een ooit veilige haven voor organische zoekresultaten zal worden bewoond door betaalde zoekresultaten)
Voor nu is het betaalde bereik gelimiteerd tot Google Maps zoekresultaten.

De advertenties hierin werken samen met locatie extensies zoals Google Maps. In tegenstelling tot de organische zoekresultaten zijn deze locaties niet in het rood maar in een andere kleur aangeduid. Dit om het onderscheid te tonen.

Zie hiervoor een voorbeeld van de ANWB hieronder die in het paars word weergegeven.

Adverteerders die eerder hebben gekozen niet te adverteren bij Search partners kunnen er nu voor kiezen deze advertenties in Google Maps te weergeven.

Wil jij ook je zoekresultaten een topscore geven, start dan vandaag met Google Adwords! 

Ik wil beter gevonden worden!

WordPress Image Lightbox Plugin