Beter vindbaar in de zoekresultaten van zoekmachines

Beter vindbaar in de zoekresultaten van zoekmachines

Hoe kunt u scoren met lokale SEO? Uitblinken wordt steeds uitdagender in een steeds verder evoluerende lokale zoekomgeving.

Uw bedrijf lokaal op de eerste pagina van Google ´s zoekresultaten pagina´s (SERP´s) krijgen was appeltje eitje. U claimde allereerst uw Google mijn bedrijf-pagina (lees hier meer over in onze blog: Neem controle over uw bedrijf in de Google zoekresultaten)

U meldde zich aan bij een aantal startpagina’s, deed een aanmelding bij de telefoongids en klaar was Kees. Na het volgen van die simpele stappen was de kans groot dat uw bedrijf lokaal hoog scoorde in de zoekresultaten met simpele zoekwoorden zoals ¨Loodgieters in Amsterdam¨

Die dagen zijn helaas al heel lang voorbij.

 

Lokale SEO is veel concurrerender geworden

Vandaag de dag is de concurrentie op lokale SEO moordend, maar hoe komt dat?

Een van de redenen is dat veel lokaal opererende bedrijven zich hebben gerealiseerd hoe belangrijk het is om lokale basis SEO-technieken toe te passen. Dit betekent dat er meer lokale bedrijven meedingen voor dezelfde gelimiteerde hoog gerankeerde posities in de zoekresultaten.

Nog belangrijker is dat de rankeringsfactoren significant zijn gewijzigd de afgelopen jaren. Dit maakt het complexer om hoog te rankeren voor lokale zoektermen. Snelle en simpele SEO-oplossingen werken niet meer.

Als u lokaal werkt is het begrijpen van de veranderingen in een lokale SEO-omgeving van belang. Hieronder staan een aantal factoren die een invloed hebben op de lokale vindbaarheid, inclusief een aantal recente veranderingen die een enorme impact hebben op de zoekresultaten.

 

Google Lokaal 3-Pack en Maps

Het lijkt als gisteren, Google toonde 7 lokaal geregistreerde bedrijven in het Google Local Pack. Maar ongeveer een jaar geleden is het local pack verminderd van 7 naar 3 (en binnenkort word dit een 2-Pack met 1 betaald resultaat)

In verband met deze verandering is het nog belangrijker voor bedrijven om lokale SEO-technieken toe te passen. Zoals; – het optimaliseren van uw Google mijn bedrijf pagina; – het toevoegen van lokale content aan uw website; – aanmelden bij websites die uw openingstijden en (web)adres weergeven; – het verkrijgen van positieve Google Reviews (lees hier meer over in onze blog: Win vertrouwen bij uw potentiële klanten met Google Reviews) en andere beoordelingssites zoals, Kiyoh en Klantenvertellen.

 

Het belang van Google Mijn Bedrijf

Het afgelopen anderhalf jaar heeft Google zoveel mogelijk bedrijven aangespoord hun eigen bedrijven te claimen op Google Mijn Bedrijf. Google heeft hiervoor een apart team in het leven geroepen die als enige taak had dit te bewerkstelligen. Bij het verwerken van uw aanmelding moet u rekening houden met het volgende:

  • Plaats uw logo
  • Plaats foto’s van uw bedrijf
  • Voer uw openingstijden in
  • Voer de betalingsmogelijkheden in die u accepteert
  • Plaats een beschrijving die zoekwoorden bevat die belangrijk voor uw bedrijf zijn

Door het toevoegen van al deze informatie zal uw bedrijf zich onderscheiden van bedrijven die dit nog niet hebben.

Het bijhouden van uw Google Mijn Bedrijf pagina zorgt ervoor dat u uw kansen vergroot om in de lokale Pack terecht te komt

 

Schrijf lokale content

Als u lokaal wilt scoren zult u de focus moeten leggen op lokale content op uw website. (Dit is niet optioneel als u een bedrijf hebt lokaal zakendoet) Dit betekent onder andere het geregeld schrijven van een blog-post die lokaal nieuws en lokale evenementen en activiteiten in uw stad of omgeving vermeldt of bijzondere promoties die regio gebonden zijn. Dit betekent ook het maken van regio gebonden pagina´s op uw website.

Gebruik voor deze pagina´s gemiddeld 1000 woorden met relevante content op elke pagina en gebruik regio gebonden keywords door het geheel. Indien u meerdere locaties hebt is het belangrijk om voor elke locatie een unieke pagina te hebben.

 

Vermeldingen op andere sites

Uw bedrijfsprofiel aanmelden op andere websites zoals bijvoorbeeld: Yelp, Foursquare, De Telefoongids, Openingstijden.nl en dergelijke is een fantastische manier om meer backlinks te genereren voor een lokale bedrijfswebsite. Omdat veel van deze sites een hoog aanzien scoren bij Google worden uw vermeldingen als relevant gezien en hoger gerankeerd. In sommige gevallen zullen veel van deze aanmeldingen al hoog voor u scoren. Hieronder ziet u dat de eerste 3 vermeldingen van Mad Media worden weergegeven door

  1. Onze eigen website
  2. Facebook
  3. Klantenvertellen

Indien u al aanmeldingen heeft op websites, controleer dan de volgende gegevens:

  • Bedrijfsnaam
  • Adres
  • Routebeschrijving
  • Eventuele vestigingen
  • Telefoonnummer(s)
  • Website-URL
  • E-mailadres(sen)
  • Bedrijfsomschrijving
  • Branche(s)
  • Zoekwoorden
  • Openingstijden
  • Afwijkende openingstijden (feestdagen)
  • Parkeermogelijkheden
  • Betaalmogelijkheden
  • Certificering(en)
  • Aangesloten brancheorganisaties
  • Logo
  • Foto´s

 

Uitbesteden of zelf doen

U kunt zelf deze online bedrijfsprofielen aanmaken. De meeste websites zijn gebruikersvriendelijk en is het maken van deze bedrijfsprofielen een makkie. Werkt u regelmatig met een computer dan kunt u dit waarschijnlijk zelf. Wilt u dit liever uitbesteden om zo tijd te besparen dan helpen wij u hier natuurlijk graag bij, neem voor vrijblijvend advies contact op met ons via onze website www.mad-media.nl, chat met ons, email ons of bel ons op 085 105 27 27

 

Win vertrouwen met Google Reviews

Waarom zijn Google reviews belangrijk voor het MKB?

Google is meestal het eerste punt van contact die potentiële klanten hebben met uw bedrijf. Door te zoeken naar lokale bedrijven kunnen ze gemakkelijk navigeren naar uw website of uw telefoonnummer vinden.

Maar ook bijvoorbeeld zien hoe anderen over uw bedrijf denken. Zoals u hieronder kunt zien wordt de beoordeling direct in sterren weergegeven. Bedrijven met Google reviews hebben gemiddeld 25% meer kans op een conversie dan bedrijven zonder reviews. 90% van alle consumenten geven aan dat hun aankoopbeslissing sterk wordt beïnvloed door persoonlijke beoordelingen.

 

Reviews op Google bieden u en uw klanten waardevolle informatie over uw bedrijf. Reviews over uw bedrijf worden naast uw vermelding op Maps en Zoeken weergegeven. Hierdoor valt uw bedrijf op Google meer op. Het straalt vertrouwen uit naar uw potentiële klanten.

(lees hier meer over in onze blog: Win vertrouwen bij uw potentiële klanten met Google Reviews)

 

Wilt u meer weten over lokale SEO rankeringsfactoren?

Neem dan contact op met een van onze specialisten voor vrijblijvend advies via social media of via www.mad-media.nl Chat met ons of bel ons op 085 105 27 27

 

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Neem contact met ons op.

Ik wil beter gevonden worden!

WordPress Image Lightbox Plugin